Teken de petitie tegen het leed in de vee-industrie.

In Den Haag is in juni 2025 een politieke belofte vastgelegd: uiterlijk in 2040 moet de Nederlandse veehouderij dierwaardig zijn.
Op 24 juni 2025 werd het convenant “Stappen naar een dierwaardige veehouderij” ondertekend door betrokken partijen en demissionair minister Femke Wiersma. Daarin is afgesproken dat tussen 2025 en 2040 concrete stappen worden gezet om het welzijn van dieren structureel te verbeteren.
2040 is vijftien jaar vanaf nu. Vijftien jaar waarin miljoenen dieren blijven leven in een systeem dat primair is ingericht voor economische winst en hun welzijn volledig negeert.”
Een handtekening van Wiersma is één. De uitvoering is iets anders.
Wij willen deze belofte levend houden. In Den Haag. In het publieke debat. In de wetgeving. Daarom gaan wij het gesprek aan met politici en overhandigen wij volgend jaar een confronterend rapport over de werkelijke staat van de vee-industrie.
Daarnaast starten wij een petitie voor een minister of staatssecretaris voor dieren. Iemand die dieren niet ziet als productiemiddel, maar als wezens met intrinsieke waarde.
De komende tijd zullen we veel aandacht vragen voor deze actie.
Doe je mee? Teken de petitie< knop die naar de pagina gaat
[civist src=”https://widget.civist.cloud/?api_url=https%3A%2F%2Fapi.civist.cloud%2Ft%2Fa673ffba-72f1-4c66-a69a-c65feeb6363d%2F#/RW1iZWRkaW5nOjRlOTcyZGQzLTE5ZGEtNGQ2OC1iYzg4LWM0YjUyMmZmMThiNw==”]